Kravbanan eller Mamma Scan?



Under den senaste veckan är det något ganska suspekt som oroat mig. Jag har haft en oerhörd (ja, faktiskt) längtan efter kött. De flesta vet kanske att jag är vegeterian, och har varit det sedan relativt lång tid tillbaka. Därför blir jag lite förskräckt när jag hör mig själv säga:

"Oh, jag blir så sugen på kött, måste vi gå förbi MC Donalds?"

Mamma tror min längtan beror på proteinbrist. Jag tror det beror på att vi har köttbullar i kylen. Köttbullar...

Medan mina duktiga vegeterian-, eller ännu bättre - vegankompisar står och grimaserar över de äckliga köttreklamerna ("MÅSTE de ha det framme på det viset? Har de ingen känsla för respekt?") så längtar, tittar jag liiite för länge.

"Vadå, blir du sugen, eller?"

Jag är en sådan värdelös vegeterian.

Kommentarer
Postat av: Klara

Jag kan lugna dig med att jag också gått igenom många köttbehovperioder i mitt vegetariska liv. Det är därför jag gett efter för kycklingen, och den fantastiskt goda fisken. Men ibland vill till och med jag byta ut kycklingen mot en god bit kött. Du är fullkomligt normal vännen!

Postat av: elise

jag har också gått igenom den tiden, men det var korv som var min stora svaghet, speciellt på natten kände jag av suget. men nu har det släppt och jag är en god och trogen vegetarian :P höhö

2008-04-14 @ 21:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback