Dement med memory.


Mycket har hänt den senaste tiden. Jag har klippt av mitt hår. Sedan klilppt av det som blev kvar. Resultatet blev ok men knappast överväldigande. Jag tänkte passa på att hälsa till alla som funderat på att korsa Brolle Jr.s och Elvis Presleys gener att de kan bespara sig den mödan och bara be mig skicka en bild. Så i det syftet blev resultatet överväldigande. Faktiskt.

En annan hyfsat konstig sak är att jag börjar skolan imorgon. Efter nästan ett år av skollöshet känner jag den där jagärsjuårochskabörjaiskolanförförstagångenkänslan. Den är spännande men långt ifrån angenäm. Men precis som att min kropp ibland kan tyckas skrika högt efter till exempel protein känner jag nu att hela mitt sinne dreglar vid tanken på RUTINER! Hela grejen med att vakna (bli väckt) på morgonen och veta vad man ska göra känns förvånande bekväm.

Jag träffade en kompis idag. Hon berättade att hon varit och hälsat på sin demenssjuka mormor.
 - Vad hittadde ni på, undrade jag.
- Vi la Memory.


Kära barn och barnbarn, om ni någonsin läser detta, låt mig slippa spela memory när jag blivit dement.

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha okej, det med memory var det roligaste på länge! och det kommer gå galant i skolan imorgon. :) pusspusspuss!

2008-08-17 @ 20:39:13
Postat av: Klara

Det är ju fantastiskt kul!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback