Most likely to have ett fattigt liv.


På något  vis har nog alla en viss destruktiv läggning. Ta detta med Facebook till exempel. För er lyckliga som inte vet kan jag berätta att det finns ett påfund på denna sida som kallas Compare People.  Detta ett mycket effektivt konstruerat system som går ut på att så smärtsamt så möjligt sänka sin självkänsla/ sitt självförtroende. Precis som namnet avslöjar så går det helt enkelt ut på att jämföra människor. Helt plötsligt ploppar det upp bilder på två människor som, helt ovetandes, får en text, tex  "Who is hottest" Inte nog med detta. Man blir också meddelad om vad folk röstar.  Men det slutar inte heller där! Det är inte bara jag som får veta att jag inte fått en enda "hottest"-röst, utan detta slungas med ljusets hastighet ut till alla man känner och inte känner. och hur deprimerande kan inte "Most likely to suceed"-frågan bli? Böh.

Och samtidigt som jag sitter där och frågar mig varför jag gör detta mot mig själv kan jag ändå inte låta bli att jubla och skratta lite mordiskt när jag ser att denochden MINSANN fått färre most likely to succeed än jag. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen. Det kanske är det facebook vet.


Kommentarer
Postat av: Johan

Facebook är en smärtsam kompis att ha i sin närhet. Den är stenhård och tänker bara på sig själv.
Ändå så är den ändå en rätt skön kompis. Den går i täten för ärlighet och säger alltid precis vad den tycker. Det är ganska befriande.
Svengelska är väldigt roligt.

Postat av: Josef

Jag kan verkligen inte minnas att jag skrivit det. :(

2008-05-25 @ 12:31:54
URL: http://obstacles.blogg.se
Postat av: Klara

HAHA, jag slipper!
Internet när det är som värst.

2008-05-26 @ 17:35:59
URL: http://goldline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback