Lebbigt


Detta med sexuella läggningar.
Vanligtvis brukar jag bli arg, väldigt arg, när jag stöter på fördomar eller bara allmän skepsis i detta område, för mig är det ju så självklart att kunna älska vem man vill.
Men.  Ibland är det svårt att hålla sig för skratt.

Nadine min lilla fjortissyster (pga att hon är 14 och inget annat) förde detta på tal med sina vänner. De verkade häpnadsväckande insatta och förstående.

Nadine (till sin tjejkompis): Vad skulle du lsäga om jag var lebb?
Kompis: Är du?
N: Det var inte det jag undrade. Skulle du tycka det var konstigt?
K: Njä. Nej, jag skulle nog va kompis med dig iallafall. Men jag skulle nog inte våga sova skavfötters.

Nadine förde senare samma diskussion på tal med en av hennes pojkkompisar varpå det visade sig att denne inte skulle kunna vara vän med en pojke som tyckte om andra pojkar. Varför, undrar ju Nadine.

"Öh, orka. Amen vafan det är ju... bögigt"

Kommentarer
Postat av: Klara

Jag bara skrattar!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback