Hur stavas dyslexi?


Nu är det bestämt. har man en blogg så har man. Liksom. Så varje dag från och med nu bör ni, trogna läsare (Klara och Johan?), förvänta er ett sprillans nytt inlägg.

Just nu befinner jag mig i den stora staden (nej, inte Visby). Under min dag då jag, trots vädret, tagit mig till och från alldeles för många ställen har jag hört diverse roligheter.
Två tjejer i en busskö:

- Åh, min kusin har fått barn. Jääävligt söt ba. typ skitgullig.
- Ja, bebisar har ju så runda ansikten liksom. Har han också de, eller?
- Asså, inte VÄRSTA, men typ... ah, värsta.


För övrigt har jag insett att jag liksom tappat den halvstockholmare jag en gång varit. Kommer på mig själv med att fasa över varje "ny" situation därför att jag faktiskt inte kommer ihåg var man köper en remsa, och heter det remsa? och behöver jag det? och tänk om jag missar bussen...
Fast detta leder faktiskt till lite bra saker också. jag är fortfarande förundrad över att bussarna faktiskt går var tionde minut här. Nästan hela tiden....

Kommentarer
Postat av: Klara

Wow! Nu har jag missat grejjer. Kul att du blivit aktiv bloggare igen!
Vilken förtrollande historia om bebisen.=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback