Julefrid


Är man fattig student (?)så är man. Det råder inga tvivel om den saken. Därför kan ett förslag om hemmagjorda julklappar låta väldigt passande. Billigt och kul, tänkte jag, som inte har så mycket för mig. Jag började att rannsaka mina praktiska färdigheter:

1. Syslöjd
Har jag hållit på med i mellanstadiet. Tyvärr var detta innan symaskinen och alldeles för länge sen. Tvivlar på att  ett virkat armband är en önskvärd julklapp.

2. Träslöjd
Detta valde jag i högstadiet, var min första tanke. Nio år av träslöjd kan ju inte gå helt spårlöst förbi. Då dök bilden av min träslöjdslärare upp, när han skrattade åt en misslyckad smörkniv. Kanske inte nåt inom detta området heller.

3. ?
Var man än letar efter tips på hemmagjorda julklappar kommer det bara upp tips på hur man göra fina julkort. Kommer verkligen inte på nåt mer.



Hur och vad gör man??

(Kanske är jag inte ensam om julstressen. Min kompis skulle göra en undersökning, i vilken hon behövde koffeintabletter. Hon gick till apoteket bara för att konstatera att de var slut. På alla apotek...)




Kommentarer
Postat av: Klara

Skriv meeeer!!:D

Postat av: Klara

Update baby! Jag drömde om dig inatt..;)

2008-01-07 @ 16:56:38
URL: http://goldline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback