CambridgeBloggen, dag 2



En andra dag och ytterligare ett tillskott i reskassan. Forlat, men jag tycker att det ar helt fantastiskt. Jag kanske skulle forsoka med samma grej i Tomelilla. Men det enda jag lar fa dar i mitt gitarrfodral ar val en bomb, med vanliga halsningar TBG. Sa jag later nog blir.

Min engelska ovas och provas hela tiden iaf. Mest tillsammans med de tre pojkarna familjen frambringat. Igar spelade jag och Maja Monopoly med dem. Det gick vilt till, och en ganska forvirrande kansla var nar jag fick fraga nioaringen vad det som stod pa mitt kort betydde. Da, mer an nansin, kande jag mig som en pensionar som den yngre generationen redan fatt borja hjalpa.

"Oh, you don't understand, Amanda? It's ok, I'll help you!"

De ar ackligt artiga, de sma liven.

Ikvall ska Maja och jag laga en vegetarisk middag till familjen. Jag fasar lite for vad de ska fa for uppfattning om svensk kokkonst (nu ar det sa att Maja ar otroligt duktig i koket. Men jag ar sa vardelos att det racker med min blotta narvaro for att saker ska brannas vid eller pa annat satt forstoras). Imorgon ska vi ga pa krogen. Spannande.


(Inatt hade jag en valdigt sjuk drom. Jag dromde att nagon av nagon anledning stack en kniv i mitt huvud, och att jag efter det tankte att jag borde do snart. Medans jag tankte pa detta forsokte jag, i vild frenesi(jag ville ju hinna), skicka ett sms till Elise. Dromtolkning?)

Kommentarer
Postat av: Klara

Det låter som att du har det väldigt bra i Cambridge!
Det är pinsamt kul att läsa vad andra skriver på engelska tangentbord. Dröm blir Drom. Väldigt kul!

Postat av: syster

"De ar ackligt artiga, de sma liven." - kan barn vara artiga?

2008-04-19 @ 11:55:48
URL: http://prinsessansofie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback