Vardagstragik


Det är ju helt fascinerande, insåg jag igår, med alla som anser sig vara tragiska. Tragisk är ett mycket ofta använt uttryck, och kan betyda allt från att man försovit sig, till att man inte vet vad man ska göra med sitt liv. Grejen är, vad jag förstått det, att man, på något sätt, känner sig mer eller mindre misslyckad.


Innan igår hade jag frenetiskt försökt låta bli att använda uttrycket.
Jag var på väg till stationen, där jag skulle möta min kära vän Sandris. Till saken hör att jag var väldigt deppig, och förvirrad. Jag berättade detta för henne, och berättade också vilka åtgärder jag gjort för att må bättre. Det handlade mycket om förändring. Mamma tror mycket på symbolik. Om man tex. ska glömma någon, ska man "stoppa ner denna i en låda och ställa bort den". Nu hade det ju knappast passat sig att man verkligen tog den personen, och en låda i samma storlek, utan tanken var att man, med hjälp av symbolik, skulle tro att man gjorde det. Alltså ska man antingen ta något som är personens i fråga, eller skriva en lapp med personens namn på, stoppa i en låda och lägga undan, alternativt bränna den.


Nu var det ingen person jag skulle lägga undan. Men min tanke var, som sagt, att förändra saker. Jag berättade, med brinnande intresse, sakerna jag förändrat för Sandra, som inte såg överdrivet entuasiastisk ut, och när min mobil började ringa, med min nya , glada ringsignal "dragostea din tei" började jag också inse att jag fallit för inneordet. I allra högsta grad.

Kommentarer
Postat av: Klara

Oavsett hur tragisk du upplever dig själv, så finns jag här för dig.
Din Klara

Postat av: Johan

Nu har jag totalt tappat min förmåga att känna ironi. Det känns som om någon sjuk människa har opererat ut någon körtel ur min mage när jag har sovit. Men men. Det är ju nu du är mindra tragisk än någonsin :P och om du inte inser det så är det tragiskt...inte du alltså...men...

2008-02-20 @ 13:40:55
URL: http://bullibulli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback